Boost je bedrijf naar de next level met dit unieke aanbod
Je hebt een bedrijf en je probeert zo goed mogelijk zaken te doen. Waar mogelijk wil je risico’s uitsluiten. Slim, want voorkomen is beter dan genezen. Je bent steeds op zoek naar slimmere manieren om zaken te doen.
Je wil graag je bedrijf op orde hebben, want dan kun je je maximaal focussen op waar je goed in bent: producten of diensten leveren aan je klanten.
Je hebt daarom, direct toen je je bedrijf startte, algemene voorwaarden geregeld. Of misschien ben je al een tijdje van plan dat te doen. Heel verstandig, want met goede voorwaarden voorkom je een hoop discussie. Je regelt er bijvoorbeeld je betalingsvoorwaarden mee, je eigendomsvoorbehoud, je aansprakelijkheid en je garantie.
Neem de ondernemer die aan een autodealer een koffiemachine leverde die niet betaald werd, maar deze niet kon terughalen toen de autodealer failliet ging.
De koffiemachine ging naar de curator omdat er geen eigendomsvoorbehoud was.
Of neem het installatiebedrijf dat je een klusje van 800 euro had, maar toen er mis iets ging 15.000 euro aan gevolgschade moest ophoesten. Er was geen beperking van de aansprakelijkheid opgenomen.
Het is geen onwil of onkunde van deze ondernemers. Het is dat niemand ze ooit heeft verteld waarom die voorwaarden zo belangrijk zijn.
De meeste ondernemers denken dat een zinnetje ergens voldoende is.
Of dat afdrukken op de achterkant van je briefpapier of factuur goed genoeg is.
Of vermelden of downloadbaar maken op de website.
Of een linkje in je email naar je voorwaarden.
Rechters moeten nu eenmaal de wet toepassen en de wet is best streng. Veel strenger dan je als ondernemer door hebt.
Het is eigenlijk gek dat het allerbelangrijkste, zorgen dat je voorwaarden ook gelden, in de praktijk de minste aandacht krijgt.
Het is alsof je een hele dure supercar koopt, bijvoorbeeld een Ferrari, maar niet leert hoe je daarin moet rijden.
Dat gaat natuurlijk een keer mis.
Er zijn natuurlijk ook ondernemers die dit snappen. Die zorgen ervoor dat hun voorwaarden op orde zijn, én dat ze ook elke keer opnieuw gelden. En ze weten wat ze moeten doen als een grote klant zijn eigen inkoopvoorwaarden wil laten gelden.
Heb je nog vragen of twijfels voordat je je bestelling doet?
Blijf er dan niet mee zitten. Mail ons even op support@htjz.nl.
Opstellen of screenen algemene voorwaarden aan de hand van het intake formulier, je eigen documenten en onze checklist
Opstellen of screenen algemene voorwaarden aan de hand van het intake formulier, je eigen documenten en onze checklist, met 1-op-1 begeleiding
Pagina's
Social