Herken je dit:
Jouw klant belooft steeds te betalen, maar er komt niets binnen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Je overweegt juridische stappen, maar schrikt van de kosten en de impact op de klantrelatie.
Tijd om op een professionele manier met jouw vuist op tafel te slaan.
Behoud jouw klantrelatie, dwing respect af èn krijg betaald.
Eenvoudig door een professionele herinnering te sturen uit naam van een advocaat.
Zodat ik eindelijk mijn verdiende geld krijg
Wat als er een eenvoudige manier bestaat om jouw klant direct te laten weten dat jij niet wacht? Een oplossing waarmee jouw factuur bovenop de stapel terechtkomt en waarmee je eindelijk wordt betaald.
De 'brief van de advocaat' is hier de oplossing omdat het:
• Jouw professionaliteit onderstreept – Met jou valt niet te sollen.
• Zorgt voor snelle actie – Men voelt dat er geen tijd is om langer uit te stellen.
• Gezag en urgentie uitstraalt – Het is een serieuze juridische waarschuwing.
Dankzij HTJZ weet ik nu zeker dat mijn voorwaarden waterdicht zijn. Ik had geen idee hoeveel risico ik eigenlijk liep! Een enorme opluchting.
HTJZ onthulde juridische fouten die ik nooit zelf zou hebben ontdekt.
Zonder deze controle had ik misschien duizenden euro's verloren. Een must voor elke ondernemer.
HTJZ was snel en effectief. De aanbevelingen waren meteen toepasbaar en hebben mijn bedrijf echt sterker gemaakt.
Stap 1:
Stap 2:
Stap 3:
Stap 4:
Stap 5:
Tel alle openstaande facturen bij elkaar op, inclusief btw.
Kies hiernaast welk totaalbedrag je wil vorderen.
Betaal voor het opstellen en verzenden van de advocaatbrief
Je ontvangt van ons een e-mail met instructies hoe je degegevens van de debiteur en te vorderen facturen in kunt sturen.
Onze advocaat schrijft de brief en verstuurt deze de dag nadatje de bestelling hebt geplaatst.
Welk bedrag wil je vorderen?
Inclusief gratis templates
" Het is mijn missie om te zorgen dat jij als ondernemer geen advocaat nodig hebt.
Dat noem ik Juridisch Bulletproof. "
Ik ben Edgar Stam, oprichter en CEO van Het Team Juridische Zaken, en sinds 1993 advocaat voor ondernemers.
Vroeger wachtte ik, net als veel andere advocaten, tot er een ondernemer bij mij kwam met een conflict dat opgelost moest worden. En dan loste ik het voor veel geld op. Fijn voor de portemonnee, maar ik kreeg er weinig energie van.
Ik kwam er achter dat het veel leuker is om te zorgen dat ondernemers zoals jij uit de problemen en conflicten blijven! Dat jij problemen voor blijft en dat je zelf in regie bent.
Daarom heb ik voor jou het debiteuren stappenplan gemaakt, inclusief gratis template downloads.
Het stappenplan helpt je om jouw debiteur te laten betalen.
Ik weet zeker dat het je gaat helpen. Nu en in de toekomst.
Zo ben je weer een een beetje meer 'Juridisch bulletproof'.
Edgar
1.
Zijn er kosten verbonden aan de advocaten brief
Ja, de advocatenbrief wordt opgesteld en verzonden door een praktiserende advocaat. Wat je voor de brief betaald is echter een schijntje van wat je betaalt als de advocaat voor jou een procedure moet starten.
2.
Hoe groot is de kans dat de debiteur ook echt betaalt?
Ondernemers willen vaak betalingen uitstellen, voor hun eigen cashflow. Zodra er een advocatenbrief komt weten ze dat het 'menis' is. De taal in de brief is duidelijk en dreigend. Als ze niet betalen volgt een incasso. Dat wil niemand. Een ondernemer wil dat risico niet lopen, waardoor ze na de brief sneller over gaan tot betaling. Een garantie kunnen we echter niet geven.
3.
Waarom zou ik de brief niet zelf sturen?
Een brief uit naam van een advocaat is vele malen dwingender. Daarmee geef jij als ondernemer ook een signaal af dat het hier moet stoppen.
4.
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat de klant alsnog over gaat tot betaling?
De meeste debiteuren nemen vrijwel meteen contact op over een betalingsregeling en/of betalen direct.
5.
Moet ik meteen een Advocatenbrief sturen nadat mijn debiteur niet betaald heeft?
Volg daarvoor het stappenplan wat we voor je hebben gemaakt om je debiteurenproces goed in te richten. Zodat je advocatenbrieven kunt voorkomen.
Nee hoor, verstuur eerst de herinneringsmail. Daarna bel je ze op om verhaal te halen, en dan pas volgt de advocatenbrief.
6.
Kunnen jullie ook helpen bij internationale klanten?
Nee, wij sturen onze brieven alleen aan debiteuren die in Nederland gevestigd zijn. Bij debiteuren in het buitenland kunnen we je niet helpen.
7.
Wat als de klant alsnog niet betaald na de advocatenbrief?
Dan ga je over naar incasso. Daar kan Stam Advocaten je mee helpen
8.
Werkt een advocatenbrief ook voor kleinere bedragen?
Dat ligt eraan wat je een 'klein bedrag' noemt. Daarvoor zal je de kosten afwegen tegen de baten. Voor een debiteur met openstaand bedrag tot 1.500,- vragen wij 50,- voor het versturen van de advocatenbrief.
9.
Is een advocatenbrief echt nodig?
Het is een goedkopere en minder heftige oplossing dan incasso. Dus ja, als de debiteur niet vanzelf betaalt dan adviseren we je (na een herinnering) eerst de advocatenbrief te sturen voordat je de volgende stap neemt.
10.
Is een advocatenbrief niet te zwaar en schaadt het mijn relatie met de klant?
Integendeel. Het toont jouw professionaliteit en vastberadenheid, zonder de relatie te schaden.